Storingen en onderhoud
Een overzicht van alle storingen en gepland onderhoud bij het Kadaster.
Gemelde Storingen
Door een storing waren diverse diensten van 9.39 tot 10.45 uur niet volledig beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak.
Door een technische fout zijn de volgende Kadata Internet producten niet beschikbaar:
- Gemiddelde koopsom
- Referentiepanden
- Woningrapport
- Woningtransacties
Ook het product SMS Koopsom is niet beschikbaar.
Wij werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
Gepland Onderhoud
Door onderhoud is KLIC op dinsdag 26 november vanaf 19.00 uur tot 22.30 uur niet beschikbaar.
Bent u grondroerder?
U kunt geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de testomgeving
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt geen:
- berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt een foutmelding
- netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening
- gebruik maken van de Netbeheerder TestDienst (NTD)
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.
Meer informatie
U vindt meer informatie over dit onderhoud op GitHub.
Excuses voor het ongemak.
Op zaterdag 23 november tussen 09.00 en 12.00 uur zijn diverse BRK-diensten niet of beperkt beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten niet of beperkt beschikbaar zijn.
- Kadaster-on-line
- KIK Inzage
- BRK Bevragen
Onze excuses voor het ongemak.
Op zaterdag 16 november zijn diverse diensten op verschillende tijden niet beschikbaar. We voeren dan groot onderhoud uit. Onze excuses voor het ongemak.
In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.
KLIC
Van 7.45 tot 18.00 uur.
Bent u grondroerder?
U kunt geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de testomgeving
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt geen:
- berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt een foutmelding.
- netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening.
- gebruik maken van de Netbeheerder TestDienst (NTD).
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.
LV-WOZ en LV-WOZ ETO
Van 8.00 tot 18.00 uur.
- Mutatieverwerking LV-WOZ en Massale bevragingen
Het insturen van berichten is niet mogelijk. Volgens het ebMS-protocol worden deze na het onderhoud verwerkt zodra zij opnieuw aangeboden worden met een retry. Hiervoor hoeft u niets te doen. Afgeronde Massale bevragingen kunt u niet downloaden gedurende het onderhoud. - Digilevering
De berichtenstroom van Digilevering zetten wij stil tijdens het onderhoud. Uw berichten verzenden we na afloop. - BevragingsApp, RapportageApp, WOZ Beheer, WOZ Terugmeldingen, Individuele bevraging, Mijn Overheid en WOZ API huidige bevragingen zijn niet beschikbaar.
LV BAG
Van 8.00 tot 18.00 uur.
- BAG bestellen: Mogelijk duurt het langer dan gebruikelijk voordat u het bestelde Extract van ons ontvangt.
- BAG Digilevering: De berichten worden opgespaard en na afloop van het onderhoud alsnog verstuurd. Afnemers hoeven hiervoor niets te doen.
Erfdienstbaarhedenviewer en Archiefviewer
Van 8.00 tot 18.00 uur is de Kadaster Archiefviewer niet beschikbaar.
Webwinkel
Van 8.00 tot 18.00 uur is de Webwinkel niet beschikbaar.
Op zaterdag 9 november zijn diverse diensten op verschillende tijden niet beschikbaar. We voeren dan onderhoud uit. In dit bericht leest u welke diensten op welke tijden niet beschikbaar zijn.
Mijn Kadaster en Kadaster websites
Van 8.00 tot 11.00 uur
- Mijn Kadaster en alle achterliggende diensten
- Diverse websites van het Kadaster waaronder kadaster.nl en pdok.nl
Mijn Kadaster: Kadata Internet, Datalevering, Agris en Kwaliteitsdashboarden
Van 8.00 tot 18.00 uur
- Kadata Internet
- Datalevering
- Agris
- De Kwaliteitsdashboarden: BAG, BGT, WOZ+, BRK en Ruimtelijke Plannen
Kadaster-on-line en Web services: KIK-inzage, BRK bevragen en WOZ Mijn Overheid API
Van 8.00 tot 18.00 uur
- Kadaster-on-line
- Web services: KIK-inzage, BRK bevragen en de WOZ Mijn Overheid API
Erfdienstbaarhedenviewer en Archiefviewer
Van 8.00 tot 17.00 uur is de Kadaster Archiefviewer niet beschikbaar.
Aanbieden van stukken (SYVAS)
- Van 8.00 tot 11.00 uur is het niet mogelijk om stukken aan te bieden via SYVAS.
- Van 15.00 tot 18.00 uur ontvangt u geen BVO of BVI. Deze versturen we na het onderhoud.
BGT LV en BGT LV Controleservice
Van 8.00 tot 18.00 uur
U kunt mutaties aanleveren aan BRAVO, maar deze registeren wij niet in de in de BGT LV. Na het onderhoud verwerken wij de mutaties. De BGT LV Controle is niet beschikbaar.
BRK Levering
Van 15.00 tot 18.00 uur
De afgifteservice (GDS2) is niet beschikbaar. Mocht u tijdens de werkzaamheden bestanden/mutaties vanaf GDS aan het downloaden zijn, dan wordt dit proces onderbroken. U bent zelf verantwoordelijk voor het opnieuw starten van eventuele onderbroken downloadprocessen
BRK Notificaties
Van 15.00 tot 18.00 uur worden de notificaties mogelijk met vertraging verzonden.
Generieke Download Service (GDS)
Van 15.00 tot 18.00 uur is het generieke download Service (GDS) niet beschikbaar.
KLIC
Van 7.45 tot 21.00 uur
Bent u grondroerder?
U kunt geen gebruik maken van:
- KLIC-online
- de online KLIC-viewer
- de testomgeving
Een Calamiteitenmelding doen tijdens onderhoud? Bel dan 0800-0080, optie 1.
Bent u netbeheerder?
U kunt geen:
- berichten opvragen of aanbieden via de BMKL API. U krijgt een foutmelding.
- netinformatie en documenten uploaden in de Centrale Voorziening.
- gebruik maken van de Netbeheerder TestDienst (NTD).
Na afloop van het onderhoud moet u het berichtenverkeer met de BMKL API hervatten.
LV BAG
Van 15.00 tot 18.00 uur is het niet mogelijk om BAG extracten te downloaden. Dit geldt voor zowel de SOAP service als handmatig via ‘BAG bestanden’.
LV-WOZ en LV-WOZ ETO
Van 8.00 tot 18.00 uur
- Mutatieverwerking LV-WOZ en Massale bevragingen
Het insturen van berichten is niet mogelijk. Volgens het ebMS-protocol worden deze na het onderhoud verwerkt zodra zij opnieuw aangeboden worden met een retry. Hiervoor hoeft u niets te doen. Afgeronde Massale bevragingen kunt u niet downloaden gedurende het onderhoud. - Digilevering
De berichtenstroom van Digilevering zetten wij stil tijdens het onderhoud. Uw berichten verzenden we na afloop. - BevragingsApp, RapportageApp, WOZ Beheer, WOZ Terugmeldingen, Individuele bevraging, Mijn Overheid en WOZ API huidige bevragingen zijn niet beschikbaar.
Terugmeldservice (TMS)
Van 15.00 tot 18.00 uur is de Terugmeldservice (TMS) niet beschikbaar. Hierdoor kunnen geen meldingen worden gemaakt op verbeterdekaart.nl en verbeterdeluchtvaartkaart.nl. En is de Terugmeldbeheerapplicatie niet bruikbaar. De Terugmelding API en Terugmelding Bronhouder API zijn gedurende deze periode niet beschikbaar. Ook accepteren we geen meldingen vanuit DigiMelding.
Contact
Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice.
Stel uw vragen via onze algemene kanalen. U krijgt zo snel mogelijk antwoord. Kunnen we uw vraag niet direct beantwoorden? Dan verwijzen we u door naar een van onze gespecialiseerde klantenservices.
- telefoonnummer: 088 - 183 22 00
- via het contactformulier van klantenservice Kadaster
- via X: @KadasterWebCare