
Storingen en onderhoud
Een overzicht van alle storingen en gepland onderhoud bij het Kadaster.
Gemelde Storingen
Update 18 maart 16.00 uur
De oorzaak van de storing is bekend. Maar het onderzoek loopt nog. We werken hard aan een oplossing. In het geval dat er nu een incompleet antwoord wordt gegenereerd op een wrdLv-vraagbericht (lv10, lv08, lv06, lv04 en lv02) kan dit resulteren in de status storing of een foutmelding. Mocht dit gebeuren, neem dan contact met ons op via dit contactformulier.
Oorspronkelijke melding
Wij onderzoeken een storing bij de wrdLv waardebevragingen van de dienst Massale bevraging. Dit betreft de:
- wrdLv10
- wrdLv08
- wrdLv06
- wrdLv04
- wrdLv02
Door deze storing kan een aantal waardevragen een incompleet antwoord krijgen. Wij doen onderzoek naar de oorzaak. Onze excuses voor het ongemak. Zodra er meer bekend is, updaten we dit bericht.
Update storing 14 maart
Na de herstart is de achterstand van niet-verwerkte berichten opgelost. Hiermee melden wij deze storing dan ook af. Onze excuses voor het ongemak.
Update storing 13 maart
Wij hebben vastgesteld dat er een probleem speelt met het ebMS-berichtenverkeer. Merkt u dat uw Massale-bevragingen of Mutatielevering-berichten heeft ingestuurd waarop een Ack retour is gekomen, maar is deze nog niet beantwoord of verwerkt? Dan kan dit gerelateerd zijn aan deze storing. Wij hebben een herstart van ons systeem uitgevoerd en wij zien dat de achterstand van nog niet verwerkte berichten aan het afnemen is. Wij monitoren de situatie voorlopig en zullen nogmaals berichten als dit issue is afgemeld.
Gepland Onderhoud
Op dinsdag 25 maart voeren wij tussen 22.00 en 22.30 uur gepland onderhoud uit aan de LV BAG. Tijdens dit onderhoud zijn alle BAG-diensten verminderd beschikbaar. Dit geldt voor de LV BAG en alle BAG-producten:
- BAG API IB
- BAG Bestellen
- BAG Bestanden
- BAG Digilevering
- BAG Viewer
- BAG Kernvoorziening
Wij raden bronhouders aan om tijdens dit onderhoud geen berichten aan te bieden aan de LV BAG.
Onze excuses voor het ongemak.
Op maandag 24 maart voeren wij van 9.00 tot 12.00 uur onderhoud uit aan de LV-WOZ. Tijdens het onderhoud wordt onze dienstverlening op de Externe Test-Omgeving (ETO) en onze Productieomgeving (Prod) onderbroken.
Niet beschikbaar
- Massale bevraging
- Mutatielevering bronhouders
- WOZ Digilevering
U kunt geen berichten insturen voor Mutatielevering bronhouders en Massale bevraging. Berichten die worden ingestuurd tijdens het onderhoud zullen worden afgewezen. Door gebruik van het ebMS-protocol zal het zendende systeem uw bericht wel opnieuw bij ons aanbieden. Hier hoeft u niets voor te doen. Massale bevragingen die tijdens het onderhoud nog lopen zullen worden afgebroken. Deze moet u na het onderhoud opnieuw aanvragen. Voor WOZ Digilevering worden er tijdens het onderhoud geen berichten verstuurd. Deze worden in een wachtrij geplaatst tot het einde van het onderhoud. Daarna worden ze alsnog verstuurd.
Gedeeltelijk onbeschikbaar
- BevragingsApp
- RapportageApp
- BeheerApp (zwevende subjecten)
- Individuele bevraging
- WOZ Terugmeldingen
- WOZ API Bevragen
- WOZ-Waardeloket
Tijdens een gedeelte van het onderhoud ontvangen wij geen Individuele Bevragingen, Terugmeldingen en API-requests. Ook kunt u op die momenten de applicaties in Mijn Kadaster niet bereiken. Het aanleveren van nieuwe mutatieberichten is tijdens het onderhoud niet mogelijk. Daarom kan de informatie die u ontvangt uit onze bevragingsdiensten achterlopen.
Onze excuses voor het ongemak.
Op maandag 17 maart voeren wij van 18.00 tot 19.00 uur onderhoud uit aan de API's van verschillende diensten. Hierdoor is de dienstverlening deels of helemaal niet beschikbaar. Het gaat om de volgende diensten:
- BAG-Viewer, BAG API Individuele bevragingen BAG API Intensieve Bevragingen
- WOZ API Bevragen en WOZ-waardeloket
- BRK-bevragen
- Er kan gedurende het onderhoud niet geregistreerd worden met het type werkingsgebied BAG of BGT in de BRK-PB.
- Terugmelding API’s, Verbeterdekaart.nl en Verbeterdeluchtvaartkaart.nl.
Onze excuses voor het ongemak.
Contact
Hebt u een vraag over een storing of onderhoudsbericht? Neem contact op met onze klantenservice.
Stel uw vragen via onze algemene kanalen. U krijgt zo snel mogelijk antwoord. Kunnen we uw vraag niet direct beantwoorden? Dan verwijzen we u door naar een van onze gespecialiseerde klantenservices.
- telefoonnummer: 088 - 183 22 00
- via het contactformulier van klantenservice Kadaster
- via X: @KadasterWebCare