KLIC-diensten voor netbeheerders in Mijn Kadaster
Het Kadaster biedt KLIC-diensten voor netbeheerders, zoals het registreren en beheren van belangen, contactpersonen en communicatiegegevens rond KLIC. Netbeheerders kunnen ervoor kiezen om 1 of meerdere diensten uit te laten voeren door een serviceprovider.
Met de dienst Beheren contactpersonen beheert u informatie van contactpersonen binnen uw organisatie. U kunt contactpersonen toevoegen, veranderen of verwijderen. U kunt deze contactpersonen gebruiken binnen de administratieve gegevens van het belang, of als uitvalcontact.
Meer informatie vindt u in het pdf-bestand Klantinstructie beheren contactpersonen.
Met de dienst Beheren belangen geeft u aan binnen welk gebied in Nederland u kabels en leidingen beheert en u informatie levert. U geeft daarbij administratieve gegevens aan, zoals naam, soort belang en contactpersonen. U kunt een nieuw belang toevoegen, veranderen of verwijderen.
Als uw gebied verandert moet u uiterlijk 20 werkdagen vooraf de beheerpolygoon aanpassen. Hierdoor is de informatie voor de grondroerder actueel. Een voor de dienst Beoordelen belangen geautoriseerde gebruiker moet de verandering goedkeuren.
Meer informatie vindt u in het pdf-bestand Klantinstructie beheren belangen.
Met de dienst Raadplegen belangen kunt u het belang alleen bekijken. U ziet de administratieve en geometrische kenmerken van een belang.
Meer informatie vindt u in het pdf-bestand Klantinstructie raadplegen belangen.
Met de dienst Beoordelen belangen keurt u het nieuwe of veranderde belang goed. Daarna gaat de verandering in productie. U beoordeelt zowel het gebied als de administratieve gegevens van het belang.
Meer informatie vindt u in het pdf-bestand Klantinstructie beoordelen belangen.
Als u klaar bent bent om in de KLIC Netbeheerder Testdienst (NTD) testgevallen uit te voeren, kunt u verplichte testgevallen en meer informatie vinden in het pdf-bestand Klantinstructie NTD-actualiseren.
Met deze dienst bekijkt u de communicatiegegevens, zoals de url van de netbeheerder. Dit is de server waar de gegevens worden klaargezet. Ook kunt u de gegevens van het uitvalcontact ermee bekijken. Deze gegevens worden gebruikt als er problemen zijn met het berichtenverkeer tussen de netbeheerder en het Kadaster.
Het veranderen van de communicatiegegevens is tijdelijk onmogelijk. Hiervoor kunt u contact opnemen met de Klantenservice KLIC.
Vraag en antwoord
Met de dienst Autoriseren serviceprovider kunt u 1 of meerdere serviceproviders selecteren en goedkeuring voor diensten geven.
Lees meer in het pdf-bestand Klantinstructie autoriseren serviceprovider.
Bekijk de KLIC-klantinstructie schaderegistratie.
- U kunt uw gegevens, bijvoorbeeld tenaamstelling of postadres, wijzigen met het formulier Wijzigen adresgegevens of bedrijfsgegevens.
- U kunt de gegevens van de eerste beheerder wijzigen, of een andere eerste beheerder instellen met het formulier Wijzigen 1e beheerder.
Hebt u geen kabels of leidingen meer in beheer? Dan bent u volgens de WIBON geen netbeheerder meer. U moet zich dan uitschrijven als netbeheerder. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice KLIC op telefoonnummer 0800 - 00 80, optie 2 of via het contactformulier.
Bel met de klantenservice. Dit kan op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur op telefoonnummer 0800 - 00 80, optie 2. Of stel uw vraag via het contactformulier.