Dien een klacht in
Hebt u een klacht over een product, dienst, factuur of medewerker? Of wilt u een terugmelding of een verzoek tot herstel doen? Dan kunt u deze indienen via het klachtenformulier.
Twijfelt u over de gegevens in de Basisregistratie Kadaster? Wilt u een klacht indienen over een product of een factuur? Of misschien over het gedrag van een medewerker? Dan horen wij dat graag van u.
Hebt u een klacht over een product, dienst, factuur of medewerker? Of wilt u een terugmelding of een verzoek tot herstel doen? Dan kunt u deze indienen via het klachtenformulier.
Bent u het niet eens met een beslissing van het Kadaster? Dan kunt u een bezwaar indienen via het formulier.
Onze registratie bevat persoonsgegevens en gegevens over onroerend goed zoals perceelnummers, meetgegevens en grenzen. Denkt u dat de registratie informatie bevat die niet overeenkomt met een brondocument, zoals een notariële akte? Dan dient u hiervoor een 'Verzoek tot herstel' in, met het formulier: 'Verzoek tot herstel, klacht of terugmelding indienen'
Een klacht over een product of een dienst afgenomen bij een wederverkoper, kunt u niet bij het Kadaster indienen. Neem hiervoor contact op met het bedrijf waar u het product of de dienst hebt afgenomen.
Als uw gegevens in de Basisregistratie Kadaster gewijzigd zijn, laat het Kadaster u dat weten met een kennisgeving. Als u denkt dat de informatie op die kennisgeving niet goed is, dan kunt u dit binnen zes weken met een bezwaarschrift aan het Kadaster laten weten.
Hebt u meer dan één kennisgeving ontvangen? Dan hoeft u maar één keer een bezwaarschrift in te dienen.
U kunt u ook een bezwaarschrift indienen als u het niet eens bent met een beslissing van het Kadaster over een Verzoek tot herstel.
U kunt direct online een bezwaarschrift indienen met het formulier 'Bezwaar indienen'. Hiervoor hebt u een DigiD-inlogcode nodig. Tijdens het invullen van dit formulier wordt u omgeleid om een elektronische (digitale) handtekening te zetten. U wordt gevraagd om uw DigiD gegevens in te vullen, daarna klikt u op 'Akkoord'. Zo plaatst u een digitale handtekening.
Naar het formulier: 'Bezwaar indienen'.
Dan kunt u deze aanvragen via de website van DigiD.
U kunt uw klacht of melding indienen bij:
Kadaster
Postbus 668
7300 AR Apeldoorn
De volgende gegevens moet u opnemen:
U kunt uw bezwaar indienen bij:
Kadaster
Postbus 668
7300 AR Apeldoorn
De volgende gegevens moet u opnemen:
U krijgt binnen 5 werkdagen van ons een reactie. Als we voor een zorgvuldige behandeling meer tijd nodig hebben, dan informeren we u binnen 5 werkdagen over de verwachte afhandeldatum.
Bij een klacht kan het Kadaster ervoor kiezen om de adviseur ombudszaken te betrekken. Als wij dit doen, informeren wij u hierover.
Meer informatie over de privacywetgeving vindt u op de website van de Rijksoverheid. Voor vragen kunt u contact opnemen met het Kadaster. U vindt onze contactinformatie op de contactpagina op onze website.
Het Kadaster heeft een Functionaris voor de Gegevensbescherming (FG). Voor vragen over hoe het Kadaster met uw privacy omgaat, kunt u contact opnemen met de FG van het Kadaster via het formulier privacy . De Autoriteit persoonsgegevens houdt extern toezicht op de naleving van de privacywetgeving. U hebt het recht om bij de autoriteit een klacht over het Kadaster in te dienen. Meer informatie hierover vindt u op de website Autoriteit Persoonsgegevens. U kunt ons ook bellen op telefoonnummer 088 - 180 52 50.
Bel met de klantenservice. Dit kan op werkdagen tussen 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 088 - 183 22 00. Of stel uw vraag via het contactformulier.