Onze tarieven in 2025

Vanaf 1 januari 2025 verhogen wij onze tarieven. Het gaat om een algemene stijging van 3,9% in verband met de inflatie. Voor producten en diensten die sterk beïnvloed worden door de economische omstandigheden komt daar nog 5,9% bovenop. 

Lagere inkomsten en hogere kosten

Wij verwachten de komende jaren lagere inkomsten. Zo zijn er minder transacties in de vastgoedsector. En daalt het gebruik van onze diensten. Ook hebben we te maken met hogere kosten. Bijvoorbeeld door inflatie. Hierdoor is het niet meer mogelijk om met de tarieven van nu al onze kosten te dekken. 

Maatregelen

Natuurlijk kijken we ook hoe we op onze kosten kunnen besparen. En we spreken ons eigen vermogen aan. Maar ook dan blijft het noodzakelijk om onze tarieven te verhogen. De minister van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft onze tarieven voor 2025 goedgekeurd.  

De belangrijkste verhogingen

  • Een algemene stijging van alle tarieven met 3,9% vanwege de inflatie. Alleen het tarief voor kabel- en leidinginformatie blijft gelijk aan dat van 2024. 
  • Een verhoging met nog eens 5,9% voor inschrijving van akten en hypotheekstukken. Dit geldt ook voor inzagen via Kadaster-on-line en KIK. Dat komt omdat de economie op dit moment minder dan gemiddeld groeit. En dat is van invloed op deze producten en diensten. 
  • Een verhoging met nog eens 10% voor de teboekstelling van schepen en voor perceelsvorming met voorlopige grenzen, ook wel verificatieposten genoemd. Dit is om onze kosten te kunnen blijven dekken.  

Meer informatie

  • Meer informatie vindt u op de pagina Tarieven
  • Of lees de uitgebreide Vraag en antwoord op de pagina Toelichting tarieven 2025.  
  • Onze zakelijke klanten kunnen met vragen ook terecht bij hun relatiemanager.